W LOV z dużym zaangażowaniem obchodziliśmy Dzień Praw Człowieka (10 grudnia) oraz Dzień Praw Dziecka (20 listopada), które połączyliśmy w jedno święto. Z tej okazji uczniowie oraz nauczyciele wzięli udział w szeregu działań, których celem było zwiększenie świadomości na temat praw przysługujących każdemu człowiekowi – niezależnie od wieku, pochodzenia czy wyznania.
W ramach obchodów przygotowano interaktywną wystawę na korytarzu szkolnym, przedstawiającą najważniejsze prawa człowieka oraz historię ich powstania, ze szczególnym uwzględnieniem Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka oraz Konwencji o Prawach Dziecka. Uczniowie klas pierwszych przygotowali plakaty i infografiki, które poruszały takie tematy jak: prawo do życia, edukacji, wolności słowa czy ochrony przed przemocą.
W wielu klasach odbyły się specjalne lekcje wychowawcze i zajęcia z wiedzy o społeczeństwie poświęcone tematyce praw człowieka i dziecka. Uczniowie analizowali konkretne przypadki łamania tych praw we współczesnym świecie oraz dyskutowali, jak można przeciwdziałać takim zjawiskom.
Obchody Dnia Praw Człowieka i Dnia Praw Dziecka w LOV nie tylko wzbogaciły wiedzę uczniów, ale przede wszystkim uświadomiły im, że prawa te nie są abstrakcyjnym pojęciem, lecz fundamentem godnego życia każdego człowieka.
W tym roku do obchodów dołączyła także akcja międzynarodowa – Maraton Pisania Listów organizowany przez Amnesty International. Uczniowie pisali listy w obronie osób, których prawa zostały złamane, okazując w ten sposób solidarność i realne wsparcie. Zaangażowanie uczniów przerosło oczekiwania – wielu z nich pisało z ogromnym zaangażowaniem i wzruszeniem, pisząc listy w języku polskim, angielskim oraz hiszpańskim.
Uczniowie zaprojektowali również quiz dotyczący praw człowieka:
Link do quizzu: Prawa Człowieka – Assessment | Quizizz
https://quizizz.com/admin/assessment/674700582fc7ba0356a307e9?source=lesson_share








