Oto wrażenia uczestników projektu, po spotkaniu w Hiszpanii, w ramach mobilności wirtualnej:
ERASMUS + – podsumowanie projektu/sesja w Hiszpanii
Poniedziałek był dniem rozpoczynającym nasze erasmusmowe spotkania. Na początku zostaliśmy powitani, potem każda ze szkół (włoska, grecka, rumuńska, hiszpańska, polska) pokazywała swój budynek, przedstawiała obyczaje i okolicę. Następnie mieliśmy wprowadzenie do tematu totalitaryzmu, który panował w naszych krajach w przeszłości, a następnie braliśmy udział w quizie na Kahoocie, dzięki czemu mogliśmy sprawdzić, co udało nam się zapamiętać i przyswoić z oglądanych prezentacji.
We wtorek pracowaliśmy w małych międzynarodowych grupach. Uczyliśmy się warsztatu dziennikarza; zasad przeprowadzania dobrego wywiadu. Następnie prezentowaliśmy nasze prace.
Środa była chyba najbardziej wymagającym dniem. Uczestniczyliśmy w wywiadzie z Panią, która opowiedziała o działalności tak zwanego Laboratorium ARHM. Dzięki pytaniom, które zadawaliśmy, dowiedzieliśmy się dużo o działalności tej organizacji oraz o jej powstaniu. W dalszej części dnia mieliśmy również spotkanie z jednym z pracowników Laboratorium, który pokazywał nam przedmioty, jakie znalazł podczas różnych misji.
Czwartek był również jednym z ciekawszych dni, gdyż zaczął się on od wirtualnego zwiedzania Toledo. Po przerwie był równie interesujący Escape Room, a dzień zakończył się interpretacją różnych dzieł sztuki związanych z okresem totalitaryzmu w naszych krajach.
W ostatni dzień, piątek, mogliśmy usłyszeć i zobaczyć prezentację o Hiszpanii gen. Franco. Potem zakończyliśmy cały program filmem podsumowującym. Spotkanie programu Erasmus w Hiszpanii zakończyło się. Uczestniczyliśmy w takim projekcie pierwszy raz. Mamy nadzieje, że kolejne spotkanie odbędzie się już w tradycyjnej, NIE zdalnej formie.
W imieniu grupy z klasy 1 e – Kacper Cader
O Erasmusie +
We all thoroughly enjoyed the meeting even though we weren’t able to go to Spain. Online activities were specific and not always easy but we believe they still provided us with new and useful experiences.
It was great to cooperate with our peers from other countries. The stories we got to know taught us that people, no matter what nationality, have coped with similar hardship/difficulties. We found out that we have more in common than we think.
Erasmus+
z pewnością pogłębił naszą wiedzę w zakresie reżimów totalitarnych oraz pozwolił nam na zawarcie nowych znajomości. Za szczególnie ważne uznaliśmy przybliżenie tematyki życia w dobie systemów niedemokratycznych w Hiszpanii, Włoszech, Rumunii oraz Grecji, ponieważ z tą częścią historii nie spotykamy się na co dzień.
Wraz z uczniami oraz nauczycielami innych szkół europejskich, braliśmy udział w dyskusjach oraz aktywnościach grupowych dotyczących, m.in. życia codziennego w totalitaryzmie czy sztuki powstałej w tym okresie. Mimo, że spotkania odbywały się online, zostaliśmy zaproszeni przez szkołę hiszpańską na wycieczkę po Toledo. Oczywiście – wirtualnie.
Pandemia nie przeszkodziła nam w międzynarodowej współpracy. Wszyscy oceniamy zajęcia w ramach programu Erasmus+ bardzo pozytywnie i już wyczekujemy kolejnego spotkania.