W tym roku na wiosnę nasza szkoła stała się częścią Wrocławskiej Akademii Klimatu w kinie Nowe Horyzonty.
Reprezentantami LO V we Wrocławiu były osoby z klas: 1B, 2E, 2G, 2MYP4, 3C pod opieką pani Magdaleny Krakowskiej, Anny Kępskiej i Marty Miller.
Razem z młodzieżą z innych wrocławskich szkół średnich, uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w dwóch spotkaniach:
21 marca 2025 – temat: Zrównoważona konsumpcja, gdy na początku edukatorka ekologiczna, pani Sylwia Majcher dała nam cenne wskazówki o niemarnowaniu żywności oraz obejrzeliśmy dwa dokumenty z Green Film Festival – “Fast fashion” oraz “Welcome to Sodoma”, dzięki którym zwiększyliśmy swoją świadomość dotyczącą nadmiernych zakupów odzieżowych oraz gdzie wędrują nasze zepsute lub niechciane elektrośmieci.
Tak więc zanim kupimy nową odzież, nowy sprzęt elektroniczny – pomyślmy dwa razy, czy na pewno tego potrzebujemy?
25 kwietnia 2025 – temat: Greenwashing, gdzie ponownie na początku wysłuchaliśmy prelekcji, o tym jak różne marki malują nas na zielono (wykład poprowadziła pani Joanna Kądziołka – prezeska Stowarzyszenia Zero Waste Polska) oraz obejrzeliśmy dwa dokumenty dotyczące polityki greenwashingu, gdzie dowiedzieliśmy się jak firmy karmią nas zielonymi kłamstwami.
Podczas obu spotkań młodzież miała również okazję brać udział w quizie dot. poruszanych tematów.
21 marca interaktywny quiz dot. Zrównoważonej konsumpcji wygrały Antonina Pajerska i Zofia Serafińska z 3C oraz Hubert Secewicz z 2G.
25 kwietnia interaktywny quiz dot. ekościem wygrali Zofia Serafińska, Jakub Tomaszewski, Antonina Pajerska, Jagoda Wróblewska, Aleksandra Szwabowska z klasy 3c oraz trójka uczennic z klasy 1B – Zofia Panenka, Maja Borkowska, Karolina Wołyniak.
Podczas obu spotkań był czas również na poczęstunek i spróbowanie wrocławskiej kranówki. Dodatkowo, można było wziąć udział w loterii i konkursie wiedzy ekologicznej oraz wygrać przydatne gadżety np. ekologiczne skarpetki 😉
Wrocławska Akademia Klimatu z pewnością przyczyniła się pod podniesienia świadomości ekologicznej naszej szkolnej społeczności.
















