Personal Project

Drukuj
Kategoria: G26
Utworzono: 22 styczeń 2015
WF
“Mój projekt” stanowi kulminację nauki w MYP i powstaje pod koniec uczestnictwa w programie. Temat projektu uczeń wybiera sam zgodnie z własnymi zainteresowaniami i tworzy go pod kierunek nauczyciela - opiekuna. „Mój projekt” musi złożyć każdy uczestniczący w programie uczeń podczas 5 roku nauki.

Jeżeli uczeń kiedykolwiek marzył o zbudowaniu instrumentu muzycznego, napisaniu sztuki teatralnej, stworzeniu nowej orgaznizacji lub przeprowadzeniu oryginalnego eksperymentu, "Mój projekt" stwarza mu taką szansę. ”Mój Projekt” jest możliwością zrobienia tego, co uczeń chce, zaprezentowania umiejętności, które zdobył podczas nauki w programie MYP oraz tych opisanych w programie Stosunku do nauki (Approaches to Learning) oraz zastosowania ich w realizacji wybranego celu ze szczególnym uwzględnieniem obszarów współdziałania (Areas of Interaction).

”Mój Projekt” zajmuje szczególne miejsce w programie MYP, dlatego problemowo i tematycznie powinien odnosić się do obszarów współdziałania. Praca nad projektem  trwa cały rok, a zatem musi to być coś, co uczeń naprawdę chce zrobić.

Niezależnie od typu realizowanego projektu, powinien on:
  • posiadać jasno sformułowany oraz możliwy do osiągnięcia cel,
  • skupiać się na przynajmniej jednym obszarze współdziałania,
  • umożliwić osobisty przekaz,
  • być wynikiem Twojej inicjatywy, kreatywności, zdolności organizacyjnych i planowania,
  • odzwierciedlać Twoje zainteresowania, hobby, zdolności lub stosunek do poszczególnych zagadnień,
  • dotyczyć tematu lub dziedziny szczególnie Ci bliskiej,
  • być całkowicie Twoją pracą (autentyczność jest niezmiernie ważna i wymagane może być podpisanie dokumentu stwierdzającego, że ”Mój Projekt” jest Twoją samodzielną pracą).
„Mój Projekt” może przyjąć następujące formy:    
  • oryginalna praca twórcza (praca plastyczna, utwór dramatyczny, przedstawienie),
  • praca pisemna na wybrany temat (literacki, społeczny, psychologiczny lub antropologiczny),
  • oryginalny utwór literacki,
  • oryginalny eksperyment naukowy,
  • wynalazek lub zaprojektowany przedmiot lub system,
  • prezentacja przedsięwzięcia biznesowego, kierowniczego lub plan organizacyjny (biznesu lub projektu), specjalnego wydarzenia (np. koncert) lub rozwój nowej organizacji uczniowskiej lub społecznej.
Lista projektów realizowanych w roku szkolnym 2014/2015

Nazwisko i imię

Tytuł projektu

Opiekun

Bawół Michał

How to make a hockey stick? Booklet

Buczak Natalia

Berezowski Paweł

Legendy polskiego rocka

Platje Julia

Brzezińska Karolina

A wealth of fragrances-recipes for homemade perfume

Pierścionek-Olszewska Agnieszka

Chmielarski Jędrzej

Project of insular country

Pawlak Ryszard

Chmielewski Szymon

Jak jesteśmy manipulowani

Bartłomiej Czerkas

Gabryszak Patryk

Song about historical rulers of Poland

Pawlak Ryszard

Gachowska Karolina

Don't be a jerk. Rules of savoir vivre and differences among cultures

Klimowicz Małgorzata

Jesionek Natalia

Stereotypy postrzegania tatuaży w społeczeństwie, w szczególności w miejscach pracy

Kępska Anna

Jurkowlaniec Julia

Feminism. The story of women's liberation in 20th century

Stojek-Sawicka Karolina

Kierwiak Zuzanna

Poezja jako sposób wyrażenia samego siebie

Klimowicz Małgorzata

Kleta Karolina

Project Acoustic

Kęsoń Małgorzata

Krzywonos Hubert

The Second Crusade - personal motives of lesser nobility to join the Christian cause

Stojek-Sawicka Karolina

Kwapiński Miłosz

Project of insular country

Pawlak Ryszard

Matras Anna

Sylwetki dolnośląskich olimpijczyków - wczoraj i dziś

Buczak Natalia

Mielczarek Weronika

Pre-Columbian cultures - a Mexico Travel Guide

Stasieńko Joanna

Mironowicz Kacper

Legendy polskiego rocka

Platje Julia

Olejnik Michał

Practical use of basic compositional techniques, musical styles and factures, in solo piano jazz improvisation

Olkiewicz Bożena

Olszański kamil

Website about history of Polish armored forces

Kęsoń Małgorzata

Opala Dominika

Investigating design of effectiveness of automatic trade systems based on the most popular technical analysis indicator

Pierścionek-Olszewska Agnieszka

Orfin Klaudia

Inception: what inspires me?

Kęsoń Małgorzata

Osiński Jan

Are the technologies from Star Wars series possible to build in real?

Buczak Natalia

Rakowska Aleksandra

Napoje jako inspiracja do codziennego stroju

Stasieńko Joanna

Roztocka Ewa

The point of view

Durska Renata

Skiba Agnieszka

Matching the proper diet for amateur athletes

Domatowicz Dorota

Witwicka Natalia

Mediterranean culture inspired t-shirt collection

Durska Renata

Wodzińska Julia

"Drama in 6 acts" A play based on existing criminal case and performing it.

Kępska Anna